SimDuckburg! Już wkrótce!

...czyli sprawy nie-disneyowe widziane oczami Disneymaniaków...

Postprzez mentor » So cze 21, 2008 11:37 am

Nie, nie jestem taki :) Fakt, że kilka razy przekładałem grę, ale tak mi sprawy wyszły. Po wakacjach biorę się za grę na 100%.
Story in a game is like a story in a - movie. It's got to be there, but it's not important.
~John Carmack
Avatar użytkownika
mentor
(dawniej kaczorex)
 
Posty: 439
Dołączył(a): Cz maja 04, 2006 1:59 pm

Postprzez Lone Star » So cze 21, 2008 1:38 pm

Po wakacjach ? A nie lepiej wykorzystać wolny czas od szkoły ? No chyba że gdzieś wyjeżdżasz ale nie wierze że całe wakacje spędzisz poza domem :lol:
Avatar użytkownika
Lone Star
Fan Barksa
 
Posty: 418
Dołączył(a): So maja 17, 2008 8:22 am
Lokalizacja: Lublin
Imię: Artur
GG: 0

Postprzez mentor » So cze 21, 2008 1:42 pm

W wakacje chciałbym sobie dorobić i robię inną grę ;)
Story in a game is like a story in a - movie. It's got to be there, but it's not important.
~John Carmack
Avatar użytkownika
mentor
(dawniej kaczorex)
 
Posty: 439
Dołączył(a): Cz maja 04, 2006 1:59 pm

Postprzez Bielo » Śr cze 25, 2008 8:20 pm

Jejku, jejku. Kaczorex, pokazmy im to co teraz mamy, ze starym silnikiem. Niech se pocieszą japy :D .
Obrazek
Avatar użytkownika
Bielo
 
Posty: 41
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 1:56 pm
Lokalizacja: Lublin
Imię: Maciej
GG: 6669842

Postprzez mentor » Śr cze 25, 2008 9:59 pm

Jakim silnikiem, skoro wszystko musiałem od nowa robić po czyszczeniu komputera? :)
Story in a game is like a story in a - movie. It's got to be there, but it's not important.
~John Carmack
Avatar użytkownika
mentor
(dawniej kaczorex)
 
Posty: 439
Dołączył(a): Cz maja 04, 2006 1:59 pm

Postprzez Lone Star » Śr cze 25, 2008 10:03 pm

Nie żebym się czepiał ale rozmowy osobiste to na PW :)
Pozdrawiam, Lone Star
“Tajemnicą długiego życia jest czerpanie przyjemności ze swej pracy.” Carl Barks
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.” James Dean
Pierwsza polska strona o Flintstonach
Avatar użytkownika
Lone Star
Fan Barksa
 
Posty: 418
Dołączył(a): So maja 17, 2008 8:22 am
Lokalizacja: Lublin
Imię: Artur
GG: 0

Postprzez Bielo » Pt lip 04, 2008 12:12 pm

Ja też nie żebym się czepiał, ale to nie była prywatna rozmowa :D :D . Miałem nadzieję, że będziecie krzyczeć "proosimy, prooosimy", ale jednak się myliłem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Bielo
 
Posty: 41
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 1:56 pm
Lokalizacja: Lublin
Imię: Maciej
GG: 6669842

Re: SimDuckburg! Już wkrótce!

Postprzez mentor » Pt sie 22, 2008 11:56 pm

Chciałbym się zapytać o prawa autorskie... Otóż, my nie czerpiemy żadnych korzyści z gry, ale wykorzystujemy postacie i lokacje, które są zastrzeżone przez Disneya. Ale myślałem sobie, że jest już kilka (lub nawet kilkadziesiąt) fanowskich gier, które wykorzystują marki Disneya, ale firma w tej sprawie nic nie robi. Może im to nie przeszkadza, a może ich nie zauważyli, bo ja wiem? Ale skoro producenci GTA nic nie robią fanom, którzy również wykorzystują ich dzieła do własnych modyfikacji i gier, ani inne korporacje nic nie robią fanom, którzy tworzą gry bazujące na ich pracach - dlaczego Disney miałby się przyczepić do nas?

Tak, wydawało mi się to w porządku. Jeśli Disney chciałby wymierzyć nam jakąś karę, wydawałoby mi się to nie fair, skoro już tyle osób wykorzystało ich (i nie tylko ich) wizerunek. Ale Wy - jak myślicie? Może lepiej zapytać o zdanie polski oddział Disneya?
Story in a game is like a story in a - movie. It's got to be there, but it's not important.
~John Carmack
Avatar użytkownika
mentor
(dawniej kaczorex)
 
Posty: 439
Dołączył(a): Cz maja 04, 2006 1:59 pm

Re: SimDuckburg! Już wkrótce!

Postprzez esio » So sie 23, 2008 10:24 am

Lepiej nie pytać, bo wam nie pozwolą, a jeśli zrobicie bez pytania, to pewnie nic nie zauważą :D
użytkownik przechodzi kryzys kaczkofaństwa
Avatar użytkownika
esio
 
Posty: 487
Dołączył(a): Cz gru 02, 2004 6:25 pm
Lokalizacja: Piła

Re: SimDuckburg! Już wkrótce!

Postprzez Bielo » So sie 23, 2008 9:19 pm

Cóż.... W takim wypadku, rysowanie komiksów też byłoby nielegalne - my wykorzystujemy wizerunek kaczora donalda do celów edukacyjnych (w sposob niekomercyjny), tak więc mamy do tego prawo.... Chyba. Mam jakiegoś znajomego prawnika, spróbuję się zapytać. Zróbcie to samo, jak macie wujka, ciocię, tatę, kogoś na prawie z rodziny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Bielo
 
Posty: 41
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 1:56 pm
Lokalizacja: Lublin
Imię: Maciej
GG: 6669842

Re: SimDuckburg! Już wkrótce!

Postprzez Semmko » N sie 24, 2008 12:33 pm

Witam!

Nieco ponad rok temu na naszym forum pojawiła się inicjatywa stworzenia gry o tematyce disnejowskiej. Niestety plany były czy to zbyt ambitne, czy zbyt optymistyczne, a organizacja za bardzo ogólna, dlatego gry nie udało się stosunkowo szybko ukończyć; można było odnieść wrażenie, że projekt został zatrzymany lub nawet porzucony.

Pomysł na taką grę, jak zdążyłem już zauważyć, pojawiał się wielokrotnie i niezależnie na naszym forum, w tym także w moim ostatnim poście; pewne prace zostały już wcześniej jednak rozpoczęte, dlatego postanowiłem zaangażować się w istniejący projekt. Aby pokonać marazm ostatnich miesięcy stworzyłem bardziej formalny plan działania, który uporządkował całe przedsięwzięcie. Po rozmowach z ludźmi odpowiadającymi za scenariusz, grafikę i programowanie ustaliliśmy, że (jako osoba zaangażowana i dość zorganizowana) będę odtąd pełnił funkcję koordynatora projektu. Będę odpowiedzialny przede wszystkim za rozsądny podział ról i obowiązków pomiędzy osobami współtworzącymi grę, oraz za stan (sprawność) funkcjonowania naszej grupy aż do momentu ukończenia projektu.

Schemat logistyczny (chronologiczno-organizacyjny)

I. Scenarzyści i scenografowie

- Scenariusz (fabuła, dialogi, etc.)
- Scenariusz (miasto, lokacje dodatkowe)
- Scenariusz (pozostałe kwestie, szczegóły, korekta)
- Scenografia (‘concept arts’, mapka)

II. Grupa audiowizualna

1. Graficy

a) 2D
- HUD, mapka, tekstury
- ‘cut scenes’, ‘arts’ (w tym także bazowane na ‘concept arts’)

b) 3D
- Postacie
- Obiekty
- Miasto

2. Tłumacze (menu, scenariusz i inne; na język angielski, czy też dodatkowo na inny)

3. Dźwiękowcy (dźwięki miasta, postaci, efektów specjalnych i innych)

III. Programiści

- AI + 1/3 misji
- Fizyka + 1/3 misji
- Interakcje + 1/3 misji
- Multiplayer


Prace każdej z grup oznaczonych cyframi rzymskimi będą się rozpoczynały dopiero po zakończeniu prac grupy ją poprzedzającej; wiele osób będzie w stanie zająć się realizacją programowo różnych zadań w sposób wolny od błędów (kolizji kompetencji, kolizji czasowych) i stresu. Zmniejszy i ustabilizuje się także wymagany (minimalny) skład osobowy naszej grupy. (Przykładowo) ja będę odpowiedzialny w pierwszej fazie projektu za spójność i jakość scenariusza, w drugiej natomiast za stworzenie mapki (co najmniej).

Projekt tworzenia gry o tematyce disnejowskiej zmienił się, co przede wszystkim widoczne jest w nowych założeniach. Odtąd powołany zostaje do istnienia nowy zespół tworzący grę, DisneyPolska! Game Designers Team (uproszczony skrót: DGT), w skład którego wchodzić mają przede wszystkim członkowie forum DisneyPolska! (ponieważ projekt ten powstaje jakoby na nowo z inicjatywy DP! i pod jej patronatem). DGT będzie współpracowała z grupą Monterran, która zapewni wsparcie programistyczne. Należy do niej Kaczorex, czyli osoba, która jako pierwsza wszczęła temat takiej gry na naszym forum, deklarując wolę jej współtworzenia.

To, co zostało osiągnięte do tej pory jest na tyle „elastyczne”, że da się jeszcze modyfikować w zależności od potrzeb. Tym samym cały projekt staje się wciąż otwarty na propozycje wszystkich naszych forowiczów. Bardzo mile widziane są wszelkie pomysły – nawet jeśli nie zostaną wykorzystane, z pewnością zostaną wzięte pod uwagę.
Przyjmujemy jednak jako standard, że gra będzie trójwymiarowa, oferując możliwości zbliżone do tych, jakich można doświadczyć w większości współczesnych gier tego rodzaju.
Przedstawienie w niej Kaczogrodu wraz z jego ważnymi postaciami uznajemy za dobry pomysł i ku temu będziemy się kierować, co nie znaczy, że wszelkie inne disnejowskie tematy (toposy) miałby pozostań nieuwzględnione, przeciwnie, im więcej odwołań do nich, tym lepiej, dlatego prosimy o liczne pomysły, które Waszym zdaniem, powinny zostać uwzględnione. Ta gra ma być wspólnym dziełem członków DP!, zadbajmy o to, by była jak najlepsza, byśmy zawarli w niej jak najwięcej wspaniałych pomysłów. Twórzmy świadomie naszą historię!

Skład DGT pozwala na wszczęcie poważnych i skoordynowanych prac, ale z chęcią przyjmiemy wszystkie osoby specjalizujące się a animacji (komputerowej), grafice 3D oraz 2D. Z chęcią przywitamy także tłumaczy i dźwiękowców, a ostatecznie każdego, kto zechciałby tworzyć ten projekt. Zadania będą stosunkowo łatwe i krótkie, przydzielane dopiero za jakiś czas.

Wraz z reorganizacją powstała nowa metoda tworzenia projektu. Każdemu, kto zechce uczestniczyć w DGT powierzane będą proste zadania, po wykonaniu których jego praca się zakończy. Mamy nadzieję, że to zmobilizuje nas do tworzenia lepiej, dokładniej, w bardziej przemyślany sposób. Nie będzie także ustalanych tzw. deadlines, czyli limitów czasowych na wykonanie danego zadania. W zamian za to konieczność realizacji powierzonej pracy będzie nieuchronna.
Osobami najbardziej obciążonymi będą jedynie te, które zdecydują się na to z własnej woli (będą bardzo zaangażowane), przede wszystkim myślę tutaj o sobie, przy czym nie sądzę, aby osób tych było więcej niż trzy. Pozostali nie muszą się obawiać o natłok obowiązków.
I jeszcze jedno: każda osoba, która przyczyni się (swoją pracą) do powstania gry, będzie uwzględniona w ‘credits’, czyli w swego rodzaju „napisach końcowych” (w grach dział: „o autorach”).



POSZUKUJEMY:
1. Animatorów (komputerowych), grafików 3D oraz licznych grafików 2D, a także tłumaczy, dźwiękowców oraz wszystkich, którzy chcieliby ofiarować swoją pomoc.
2. Wszelkich materiałów, które pomogłyby nam zrekonstruować plan miasta (Kaczogród)



Wszystkie osoby, które chciałyby pomóc w realizacji naszego projektu, proszone są o kontakt (poprzez PW, na forum lub w inny sposób). Prosimy o liczne komentarze, uwagi.

---

Skład projektu:

Scenarzyści i scenografowie:
Semmko
Maciek!
Mateusssz
Brat Be 761

Grupa audiowizualna:
Bielo
Kaczorex
Semmko

Programiści:
Kaczorex
Grupa Monterran

---

Sprostowanie
W związku z formalnym aspektem naszego przedsięwzięcia i możliwą niejednoznacznością jego opisu muszę sprostować, iż Monterran nie jest oddziałem pomocniczym DGT, ale niezależną grupą programistów, która współdziała jednak z DGT w tworzeniu projektu gry.
Kaczorex zadeklarował, że współpracuje wyłącznie jako członek grupy Monterran.
Ostatnio edytowano N sie 24, 2008 7:42 pm przez Semmko, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Semmko
 
Posty: 211
Dołączył(a): Śr lip 30, 2008 5:57 pm
Lokalizacja: Kraków
Imię: Ziemek
GG: 0

Re: SimDuckburg! Już wkrótce!

Postprzez Mateusssz » N sie 24, 2008 1:20 pm

Jakby co to zgłaszam się do dialogów - dwie misję napisałem jedynie ogólnikowo.
Avatar użytkownika
Mateusssz
Stróż prawa z Pizen Bluff
 
Posty: 1401
Dołączył(a): Wt gru 25, 2007 9:00 pm
Lokalizacja: Opole
Imię: Mateusz
GG: 0

Re: SimDuckburg! Już wkrótce!

Postprzez Bielo » So paź 11, 2008 2:39 pm

Co teraz? Już skończyliśmy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Bielo
 
Posty: 41
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 1:56 pm
Lokalizacja: Lublin
Imię: Maciej
GG: 6669842

Re: SimDuckburg! Już wkrótce!

Postprzez Semmko » Pt lis 21, 2008 12:06 am

Witam!

Po dość długiej ciszy przyszedł czas na podanie kilku ważnych informacji. Najważniejszą z nich jest wiadomość, która dotarła do mnie tydzień temu. Kaczorex opuścił nasz projekt. Powodem, jak podał, były zmiany, które zaszły w tym przedsięwzięciu, oraz brak czasu. Wiadomo też, że Kaczorex nie ma zamiaru tworzyć takiego projektu w ogóle. Rozstaliśmy się we względnej zgodzie.

Nie można zaprzeczyć, że Kaczorex to osoba, z którą bezpośrednio wiązany jest projekt SimDuckburg, jest przecież jego inicjatorem, a także głównym programistą. Jego odejście to ogromna strata zarówno ze względów ideologicznych, jak i całkiem praktycznych. Po dłuższej dyskusji, Bielo i ja postanowiliśmy, że (wobec ogromu zadania, relatywnie niezbyt wielkiego nim publicznego zainteresowania, kadrowego deficytu i innych) sytuacja musi ulec zmianie. Projekt SimDuckburg zostaje zamknięty.

Aby uniknąć przyszłych nieporozumień postanowiłem wprowadzić kilka ostatnich już zmian i jasno określić sytuację. Przede wszystkim projekt powraca do swojej pierwotnej formy; twórcami zasadniczymi pozostają Kaczorex i Bielo. Mój wkład, który polegał głównie na uporządkowaniu i skoordynowaniu prac (przede wszystkim schemat logistyczny, zarys prac dotyczących scenariusza, mapki), pozostaje wciąż w obszarze projektu, ale jako „obiekt wolny”, który można byłoby wykorzystać (kierując się ku formie, jaką nasze przedsięwzięcie posiadało w ostatnim czasie) w całości lub w części, ale który także mógłby pozostać niewykorzystanym. Jest to istotne, ponieważ zamknięcie projektu nie oznacza, iż do pewnej spuścizny po nim nie można sięgnąć w przyszłości. Może to zrobić każdy z jego (sześciu) twórców, lub inna osoba, o ile uzyska na to zgodę od przynajmniej jednego twórcy, a dotyczy to oczywiście jego osobistego wkładu; efekty pracy danej osoby, owszem, pozostają w projekcie, ale nie znaczy to, że nie można użyć ich gdzie indziej – dzieło przypisane jest przede wszystkim nie do projektu, ale do swojego autora. Niemniej całego projektu SimDuckburg reaktywować już nie można.

Podczas ostatniego etapu tworzenia gry (tzn. ostatnio), powstały przynajmniej cztery jej wersje. Była między innymi taka, w której gracz poruszał się znaną chyba wszystkim postacią... hydraulika Mario. Oczywiście wszystkie z nich to wersje robocze środowiska gry, przy czym ostatnia z poprawionym tzw. silnikiem. Steruje się myszką oraz klawiszami W, A, S i D, spacja służy do skoku w górę. Aby dostać się do wnętrza budynku należy skierować „się” na jego róg (na lewo od drzwi frontowych patrząc z ulicy) i przytrzymując klawisz W naciskać szybko spację, odbijając się od podłoża, a później „od powietrza” („postać” wznosi się) i wejść przez okienko. Oczywiście jest to wersja bardzo niedopracowana, ale należy pamiętać, że to tylko wersja robocza.
Jest to połączenie pracy Kaczoreksa i Biela, stworzone po dokonaniu „moich” zmian w projekcie, przy czym w samej grze nie mam swojego udziału.

Fakt, że nasz ambitny projekt został przedwcześnie zakończony, nie oznacza, iż to samo stało się z naszymi ambicjami. Wiem, że Bielo miałby ochotę na podjęcie nowych działań, niekoniecznie (w swoim przedmiocie) różnych od jego dotychczasowych. Ja natomiast w bliskiej przyszłości będę starał się zrealizować to marzenie, które skłoniło mnie do włączenia się w projekt SimDuckburg i wprowadzenia w nim ważnych zmian. Oczywiście wyglądać to będzie zupełnie inaczej, będzie także o wiele bliższe mojej pierwszej, rzekłbym prywatnej, wizji. Wcześniej jednak starać się będę opracować swego rodzaju formułę charakteryzującą prace, zmierzające do rozwijania DisneyPolski! (tak aby nie zaprzepaścić kredytu zaufania, jaki został zaciągnięty ostatnio poprzez odnowiony projekt SimDuckburg, a także rozciągnąć „nowe założenia” na całą DisneyPolskę!). W ramach tej koncepcji wszelkie dzieła (rysunki, scenariusze etc.) powierzane byłyby internetowej społeczności w oparciu o pewną licencję, zbliżającą nas w maksymalnym stopniu do uczciwości względem firmy Disney. Dzięki temu obchodzilibyśmy się z szacunkiem wobec praw autorskich Disneya, publikując jednak swoje dzieła w miarę otwarcie, zachowując także własne prawa, tzn. autorskie prawo osobiste oraz możliwość wprowadzenia zastrzeżeń do wykorzystania utworu (po uzyskaniu wspólnej zgody, nasze prace można byłoby łączyć w szersze, „otwarte” projekty). Szczegóły na ten temat w przyszłości.

Pragnę bardzo podziękować wszystkim, z którymi mogłem współtworzyć projekt SimDuckburg, w szczególności: Kaczoreksowi, Bielowi, Maćkowi!, Mateussszowi, Bratu Be 761. Dziękuję także naszej administracji: lisowi, Arcerowi, Humperdinkowi, Maćkowi!, za rady, przychylność, otoczenie projektu patronatem DP! i oczywiście za wytrwałość w dłużących się dyskusjach. Na koniec dziękuję też wszystkim, którzy śledzili nasze zmagania i popierali nas, choćby tylko intencją.

Zakończył się pewien etap historii DisneyPolski!. Dowiedzieliśmy się wiele o wymaganiach, jakie stawiały przed nami stawiane przez nas cele, a także sporo o nas samych. Wielu wydawać by się mogło, że to, co teraz nastąpiło, nie jest raczej optymistyczne, niemniej im więcej klarownych sytuacji, tym lepiej. Z każdą chwilą, im dłużej chodzimy po gruncie realizacji naszych marzeń, tym on staje się twardszy, a my wzmocnieni jego oparciem. Przyszłość się do nas uśmiecha.

Jeśli nikt nie będzie miał już nic do dodania, temat można zamknąć.

---
Prace zmierzały do stworzenia gry o tematyce disnejowskiej, ale ostatecznie nie korzystały, ani nie doprowadziły do powstania materiału, który stanowiłby naruszenie prawa (w szczególności prawa autorskiego TWDC). Nie dokonaliśmy działań nielegalnych.
Ostatnio edytowano Wt lip 21, 2009 8:48 pm przez Semmko, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Semmko
 
Posty: 211
Dołączył(a): Śr lip 30, 2008 5:57 pm
Lokalizacja: Kraków
Imię: Ziemek
GG: 0

Re: SimDuckburg! Już wkrótce!

Postprzez Mateusssz » Pt lis 21, 2008 7:48 pm

Ech, szkoda... Ja sam może i bym coś pociągnął, ale nic wielkiego bym nie zrobił - żadnego języka programowania programów nie znam (nie licząc kilku funkcji i pętli w C++, które występują w PHP lub wyszły w rozmowie z kumplem ;)) Ja także chciałbym podziękować wszystkim, którzy chcieli coś zrobić - do tej pory na moim pulpicie leżała moja część w SimDuckburg, jednak kiedy ten wręcz "pożegalny" tekst przeczytałem, usunąłem go. Jeszcze raz wszystkim dziękuję i mam nadzieję, że jednak kiedyś wrócimy do tego projektu.
Avatar użytkownika
Mateusssz
Stróż prawa z Pizen Bluff
 
Posty: 1401
Dołączył(a): Wt gru 25, 2007 9:00 pm
Lokalizacja: Opole
Imię: Mateusz
GG: 0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Rozmówki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron