SimDuckburg! Już wkrótce!

...czyli sprawy nie-disneyowe widziane oczami Disneymaniaków...

Postprzez mentor » So lip 07, 2007 5:11 pm

Ekhem, jeśli już dajemy screeny, to przynajmniej z czegoś skończonego, ok? ;)
Story in a game is like a story in a - movie. It's got to be there, but it's not important.
~John Carmack
Avatar użytkownika
mentor
(dawniej kaczorex)
 
Posty: 439
Dołączył(a): Cz maja 04, 2006 1:59 pm

Postprzez tapir » So lip 07, 2007 5:42 pm

Rzeczywiście, to na razie nic nie mówi. Czy dziób będzie dłuższy i szerszy? W każdym razie nie widać jeszcze kto to jest.
tapir
 
Posty: 455
Dołączył(a): Śr lis 01, 2006 10:20 pm
GG: 0

Postprzez Matkas » So lip 07, 2007 8:21 pm

No spoko;DCo do dziobu to jeszcze niewiemy.To będzie raczej zwykły mieszkaniec.
Matkas
 
Posty: 2
Dołączył(a): So lip 07, 2007 2:44 pm

Postprzez mentor » Cz sie 02, 2007 10:42 pm

Cóż, premiera się opóźni i to całkiem sporo. Z tego powodu, że pracowały nad tym tylko 2 osoby musiałem to przerwać i postanowiłem wstąpić do takiej grupy programistycznej, jaką jest grupa HypnoXX (pewnie na tym forum nikt o niej nie słyszał). Ta grupa pracuje nad jednym projektem, gdy się go ukończy, i będą zadowoleni także i z mojej pracy, to spróbuję pogadać o SimDuckburgu. Swoją drogą, zamierzają sprzedawać gry, więc SimDuckburg mógłby przynieść korzyść z finansów, bo byłaby to pierwsza na rynku gra o Sknerusie (dotąd nie słyszałem o takiej), ale wtedy trzeba by było wykupić od Disneya licencję, a ja nie zamierzałem sprzedawać tej gry, więc nie musiałbym się o Disneya martwić. W każdym razie, przepraszam za to opóźnienie.
Story in a game is like a story in a - movie. It's got to be there, but it's not important.
~John Carmack
Avatar użytkownika
mentor
(dawniej kaczorex)
 
Posty: 439
Dołączył(a): Cz maja 04, 2006 1:59 pm

Postprzez mentor » N sie 12, 2007 10:06 pm

Wznowiłem prace. Musiałem zacząć od początku, ale to żadna strata. Na zachętę (sobie i Wam, byście byli cierpliwi) screen z menu:
Obrazek
Story in a game is like a story in a - movie. It's got to be there, but it's not important.
~John Carmack
Avatar użytkownika
mentor
(dawniej kaczorex)
 
Posty: 439
Dołączył(a): Cz maja 04, 2006 1:59 pm

Postprzez mentor » Pt sie 17, 2007 9:49 pm

Menu ulegnie poprawie. Przede wszystkim zmieni się tlo, doda przyciski (a nie tekst) i obsługę myszki wraz z obsługą klawiatury. Niestety mam z tym 2 problemy, które jak mam nadzieję rozwiążę. Mam także 3 problem, już nie tak poważny, związany z rozgrywką. Tymczasem kolejny screen:
Obrazek
Jak widać grafika uległa zmianom (mam nadzieję, że na lepsze). Co sądzicie o grafice? Rozumiem, że na podstawie jednego screena, nie da się ocenić czegoś, ale wiecie, dla twórcy gry nawet najmniejsze opinie są ważne.
Story in a game is like a story in a - movie. It's got to be there, but it's not important.
~John Carmack
Avatar użytkownika
mentor
(dawniej kaczorex)
 
Posty: 439
Dołączył(a): Cz maja 04, 2006 1:59 pm

Postprzez Arcer » So sie 18, 2007 7:12 am

Poprawa jest zauważalna, trzeba być ślepym by tego nie zobaczyć :-), ale na razie nie chciałbym oceniać na podstawie tak małego wycinka twojej twórczości. Wole poczekać na bardziej szczegółowe screeny.
Avatar użytkownika
Arcer
el moderatoro
 
Posty: 1395
Dołączył(a): N lis 21, 2004 12:45 pm
Lokalizacja: Łomazy/Warszawa
GG: 0

Postprzez mentor » So sie 18, 2007 11:20 pm

Może się troszkę zagalopowałem, ale co się stało się nie odstanie i założyłem forum MyGames. Cóż, uważam jednak, że to nie jest stracone, bo będę miał konkretne miejsce do prezentowania gier. Są plany na inne gry, jednak najpierw chcę ukończyć SimDuckburga. Prosiłbym, abyście weszli na forum (od teraz także i tam można przeczytać newsy odnośnie SimDuckburga) i abyście reklamowali forum. Adres:
http://mygames.pun.pl
Możecie tam znaleźć już parę nowych informacji o grze, które mam nadzieję, przypadną Wam do gustu :)
Story in a game is like a story in a - movie. It's got to be there, but it's not important.
~John Carmack
Avatar użytkownika
mentor
(dawniej kaczorex)
 
Posty: 439
Dołączył(a): Cz maja 04, 2006 1:59 pm

Postprzez Bielo » Pn sie 20, 2007 4:31 pm

Hej, nie wiedziałem że na tym forum są aż tak profeszynalne ludzie ;p. W czym to piszesz? Sądzę że mógłbym pomóc, za dużo w C++ nie pisałem, ale troszeczke by było, sądzę że przy twojej małej pomocy mógłbym coś poklecić... Przeleciałem prawie całą symfonię, nie pisałem gier, ale aplikacje okienkowe i myślę że chociarz troszeczkę mógłbym pomóc, pozatym interesuję się grafiką 3d i co nieco już umiem... Zapraszam na gg, mogę się sam zgłosić.

@EDIT: Aha, robisz to na własnym silniku czy używasz gotowego? Szczerze możesz mnie nie słuchać ale lepiej będzie jak wykorzystasz gotowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Bielo
 
Posty: 41
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 1:56 pm
Lokalizacja: Lublin
Imię: Maciej
GG: 6669842

Postprzez mentor » Pn sie 20, 2007 5:21 pm

Cóż, pomoc zawsze chętnie przyjmuję, ale nie podałeś GG ;)
Story in a game is like a story in a - movie. It's got to be there, but it's not important.
~John Carmack
Avatar użytkownika
mentor
(dawniej kaczorex)
 
Posty: 439
Dołączył(a): Cz maja 04, 2006 1:59 pm

Postprzez Bielo » Pn sie 20, 2007 5:41 pm

Ahh, rzeczywiście, myślałem że podałem przy rejestracji, jednak nie... 6669842. Pozdrawiam, Bielo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Bielo
 
Posty: 41
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 1:56 pm
Lokalizacja: Lublin
Imię: Maciej
GG: 6669842

Postprzez mentor » Pn gru 17, 2007 10:14 pm

Z przykrością muszę zawiadomić Was, że prace nad grą muszą zostać rozpoczęte na nowo i to dopiero w marcu następnego roku. Na razie tylko to krótkie zawiadomienie, myślę, że jednak nie potrzeba tu więcej informacji, toteż musicie poczekać do tak czerwca/lipca 2008 na pierwsze screeny.
Pozdrawiam
Story in a game is like a story in a - movie. It's got to be there, but it's not important.
~John Carmack
Avatar użytkownika
mentor
(dawniej kaczorex)
 
Posty: 439
Dołączył(a): Cz maja 04, 2006 1:59 pm

Postprzez mentor » Wt sty 08, 2008 11:29 pm

Niestety, i w marcu nie przewiduję wznowienia prac. Menu uległo znaczącej poprawie od czasu ukazania screena, ale to na nic, bo i tak musiałem to skasować. Niestety, premiera pewnie przypadnie na 2009. I niestety (ale jak dla niektórych :P ) być może będzie to komercyjny projekt. Wszystko okaże się w marcu. Ale na pewno gra będzie, czy to jako freeware czy komercyjna, będzie i tak. Problem w tym, że nie wiem kiedy. Ale przewiduję, że w 2009. Jeśli dobrze pójdzie, to nawet pod koniec tego roku.
Story in a game is like a story in a - movie. It's got to be there, but it's not important.
~John Carmack
Avatar użytkownika
mentor
(dawniej kaczorex)
 
Posty: 439
Dołączył(a): Cz maja 04, 2006 1:59 pm

Postprzez Mateusssz » Śr sty 09, 2008 5:30 pm

Po screenach wychodzi całkiem ok. Mi by się podobało. A czy dla użytkowników forum będzie ta gra darmowa :P ?
P.S. Skąd ty tak to świetnie umiesz, kaczorex? Mój najlepszy program to było Kółko i Krzyżyk w Delphi :)
Avatar użytkownika
Mateusssz
Stróż prawa z Pizen Bluff
 
Posty: 1401
Dołączył(a): Wt gru 25, 2007 9:00 pm
Lokalizacja: Opole
Imię: Mateusz
GG: 0

Postprzez mentor » Śr sty 09, 2008 5:44 pm

Od kiedy w ogóle zacząłem przygodę z komputerem (tzn. w 2002 roku), zainteresowałem się tematem tworzenia gier. W 2006 roku, kiedy założyłem Internet, czytałem kursy programowania i wykonywałem ćwiczenia, dlatego po roku teorii, zacząłem pisać parę małych gier, po prostu na praktykę (nie mam ich już, niestety). Więc w połowie 2007 roku już mogłem napisać dobrą grę 3D. Z 2D szło (i idzie) mi o wiele gorzej. Wstyd przyznać, ale 2D to dla mnie praktycznie czarna magia.

Mówiłem, że być może gra będzie darmowa ;) Jest jakieś 65% szansy, że będzie. No ale wszystko może ulec zmianie. Czy dla userów forum gra będzie darmowa? Trudne pytanie :/ Weź pod uwagę wydawcę - jeśli się zgodzi na taki warunek, to trzeba będzie wymyślić sposób na dostarczenie gry do userów. A to nie jest proste, bo gra nie może wycieknąć, więc umieszczenie jej torrenta lub na jakimś serwerze nie wchodzi w grę. Chyba najlepiej by było rozesłać grę na krążkach CD/DVD. Ale w ogóle na to bym nie liczył. W końcu, dla wydawcy liczy się ile osób kupiło grę, bo co za tym idzie, ile na niej się zarobiło. A tu ze 20 osób miałoby grę za darmo? Nie do pomyślenia.

Nie zniechęcaj się tak łatwo :) Przecież od marzeń o napisaniu gry do ich spełnienia minęło 5,5 roku. A od zaczęcia nauki programowanie do napisania gry 1,5 roku. Więc na to potrzeba czasu. Polecam Blitz3D - prosty, dobry pod każdym względem :)
Story in a game is like a story in a - movie. It's got to be there, but it's not important.
~John Carmack
Avatar użytkownika
mentor
(dawniej kaczorex)
 
Posty: 439
Dołączył(a): Cz maja 04, 2006 1:59 pm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Rozmówki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron