SimDuckburg! Już wkrótce!

...czyli sprawy nie-disneyowe widziane oczami Disneymaniaków...

Re: SimDuckburg! Już wkrótce!

Postprzez Bielo » N sie 03, 2014 7:45 pm

Jako uzupełnienie po latach powyższego postu Semmko chciałbym się z Wami podzielić drobną refleksją na temat (upadłego już) Simduckburga. Wszystkie obrazki które pojawią się w tym poście są mojego autorstwa - przedstawiają modele ze świata gry.

Projekt miał ręce i nogi, możliwe było poruszanie się po świecie, z grafiki wykonana była lwia część roboty:
- kilka samochodów ( w tym słynna 303 Donalda :) )
Obrazek
- kilka budynków, ulice, park z trawą, płoty oraz niemal całkowicie ukończony skarbiec Sknerusa a w nim pełne, umeblowane biuro z oknem, pierwsza dziesięciocentówka, schody, trampolina do komory z pieniędzmi, drzwi do komory w kształcie wielkiego sejfu no i w końcu morze pieniędzy :) tutaj zdjęcie z początku:
Obrazek
- później nawet zacząłem modelować rzeczy organiczne i powstała cała głowa kaczora donalda i płetwy, niestety nie zachowały się zdjęcia z tego procesu

W moim zeszycie, miałem spisane kilkanaście pomysłów na zadania (na podstawie komiksów), 3/4 mapy rozrysowane, zaprojektowane 8 pięter skarbca sknerusa (na podstawie zmodyfikowanych blueprintów w jednym z komiksów mistrza Dona Rosy) i multum innych, straconych na zawsze elementów.
Najbardziej żałuję, że nie wsparliśmy społeczności względnie działającym programem który umożliwiałby każdemu pozwiedzanie tych lokacji które dla projektu wykonałem, bo było tego naprawdę sporo. Może wtedy kaczorex nie odpuściłby swojego wsparcia programistycznego dla projektu. Chciałem też podziękować uczestnikom za ten czas, spędzony na projekcie :)
Jeżeli ktoś byłby jeszcze w stanie, miał umiejętności lub chęci wziąć się za ten projekt, piszcie śmiało chętnie wspomogę Was moją myszką.
Obrazek
Avatar użytkownika
Bielo
 
Posty: 41
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 1:56 pm
Lokalizacja: Lublin
Imię: Maciej
GG: 6669842

Re: SimDuckburg! Już wkrótce!

Postprzez kuperkowo » Pn sie 04, 2014 9:31 am

WOW! Robi to wrażenie! Niestety nie mogę, bo się na tym w o ogóle nie znam. Tak na marginesie: W jakim programie to wszystko robiłeś ?
Wielki szacun dla Ciebie.
Ostatnio edytowano Pn sie 04, 2014 6:09 pm przez kuperkowo, łącznie edytowano 1 raz
"I remember it as if it was yesterday.
My papa took me to see the ancestral home of our clan.
The desolate castle on Dismal Downs, abandoned since the 17th century "
Avatar użytkownika
kuperkowo
 
Posty: 644
Dołączył(a): Pn sie 27, 2012 9:07 am
Lokalizacja: Kaczogród
GG: 0

Re: SimDuckburg! Już wkrótce!

Postprzez solariskuba » Pn sie 04, 2014 11:05 am

Ciebie, po pierwsze się pisze, jeżeli ma się do drugiej osoby szacunek, ale to już nawiasem.
Gdybyś przeczytał cały temat, to byś wiedział, że Bielo nie zrobił tego sam, a za pomocą Kaczorexa i innych osób. Niestety do wydania gry nigdy nie doszło, bo Kaczorex umiał tylko nakręcać ludzi na wydanie... :/
Avatar użytkownika
solariskuba
 
Posty: 381
Dołączył(a): Śr lip 18, 2012 10:43 am
GG: 0

Re: SimDuckburg! Już wkrótce!

Postprzez Bielo » Pn sie 04, 2014 11:39 am

Akurat to co pokazuję zrobiłem sam, bez niczyjej pomocy - kaczorex pisał jedynie(aż) silnik graficzny, ale całość grafiki (którą tutaj opisuje i pokazuje) wykonałem sam.
Część w 3ds max, później przesiadłem się na darmowy blender, który moim zdaniem jest nawet lepszy od superdrogiego 3ds maxa, ale odrobinkę trudniejszy w nauce.
Przeszukam stary komputer i może uda się wydobyć tę 313 i trochę oteksturować pożegnalnie, mam nawet pomysł na małą scenkę :)

PS. Nie obrażam się o 'ciebie' z małej :)
PPS. fakt faktem kaczorex troszkę więcej mówił, ale robił też sporo. niestety chyba trzykrotnie utracił cały postęp w programowaniu i musiał pisać od nowa i nie dał się namówić na skorzystanie z gotowych, darmowych silników graficznych (tak jak od kilku lat robi się prawie wszystkie gry) i zająć się programowaniem już samego gameplaya no i projekt upadł.
Obrazek
Avatar użytkownika
Bielo
 
Posty: 41
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 1:56 pm
Lokalizacja: Lublin
Imię: Maciej
GG: 6669842

Re: SimDuckburg! Już wkrótce!

Postprzez Bielo » Pn sie 04, 2014 1:20 pm

Znalazłem i umieściłem dla poglądu w darmowym dla niekomercyjnego użytkowania silniku graficznym :)

UWAGA, tło nie jest mojego autorstwa, jedynie pojazd.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Bielo
 
Posty: 41
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 1:56 pm
Lokalizacja: Lublin
Imię: Maciej
GG: 6669842

Re: SimDuckburg! Już wkrótce!

Postprzez Maciek! » Cz sie 07, 2014 7:46 pm

Super :D
Avatar użytkownika
Maciek!
Dr Moderator
 
Posty: 1221
Dołączył(a): So lis 20, 2004 10:23 pm
Lokalizacja: Memoriałowo!

Re: SimDuckburg! Już wkrótce!

Postprzez Semmko » So sie 09, 2014 3:07 pm

Cześć Bielo! Kopę lat! :-D

Bielo napisał(a):Najbardziej żałuję, że nie wsparliśmy społeczności względnie działającym programem który umożliwiałby każdemu pozwiedzanie tych lokacji (...)

Spieszę na ratunek! :-)

W archiwum ZIP znajdują się dwie wersje plików gry, które otrzymałem odpowiednio od Biela i Kaczoreksa. Uruchamia się je normalnie (pliki SD.exe oraz main.exe), a wychodzi klawiszem ESC. Jeśli ktoś chciałby dostać się do wnętrza skarbca, to musi naciskać szybko spację (dzięki temu postać wzbija się w powietrze) oraz strzałkę do przodu (lub nakierować myszką), celując w jedno z dwóch małych okienek, znajdujących się na szczycie budynku w jednym z jego rogów.

Wprawdzie po latach, ale zawsze. Jakkolwiek niczego wówczas nie stworzyłem, to jednak dobrze się spisałem jako koordynator, czy raczej archiwista. ;-) Źle się czuję z tym, że odkąd włożyłem swoje łapska w ten temat, to w niedługim czasie umarł. Można się doszukiwać pozytywnych stron, jak to wówczas robiłem, ale powinno być tak, że nowa osoba wnosi coś do projektu. A mnie po pierwsze brakowało kompetencji i czasu do poważnego zajęcia się programowaniem albo grafiką, a po drugie to moje „koordynowanie” miało również wymiar diaboliczny, zupełnie jakbym chciał zagarnąć dla siebie to wszystko. I to na Kaczoreksa dobrze nie wpłynęło.

Reasumując, z tamtych czasów pozostał mi niedosyt. Zrobiłem dużo szumu, ale nie udało mi się czegoś stworzyć. Do dzisiaj mam w myślach dwie sprawy. Pierwsza to rysowanie, któremu już w pewnej mierze uczyniłem zadość, przynajmniej jeśli chodzi o konkretny start (a właściwie restart). Drugą sprawą jest właśnie kwestia komputerowej gry.

Nie chciałem o tym pisać, ale skoro trafia się teraz okazja, to spróbuję delikatnie przedstawić moje przemyślenia. Otóż wydaje mi się, że gra 3D to za duży projekt. Nie mówię, że niemożliwy albo że jest to błędy kierunek, przeciwnie, serce rośnie, gdy coś takiego jest realizowane, a przecież w części już zostało zrealizowane i to przez zaledwie dwie osoby. Jednak jeśli ja sam miałbym podejść do tego tematu poważnie, a właśnie to robię, to celowałbym w grę dwuwymiarową z otwartym światem, budowaną przez samych graczy (mam tu na myśli świat gry, a nie stronę techniczną), wzorowaną na tytułach z serii Pokemon oraz Zelda, wydanych na Game Boya. Rozglądałem się za technologiami i jak na razie rozważam JavaScript, C/C++, Javę i Pythona. Musiałaby to być gra online. Tak bym to widział. Ale zaznaczam, że sam dawałbym sobie jeszcze dwa lata na to, żeby w ogóle rozważyć tworzenie czegoś takiego. I jeśli bym się zdecydował, to oczywiście w ramach osieroconego przeze mnie tematu pt. „Densitas”.
Tak to wygląda u mnie.

Samochód Donalda piękny! :-)
Avatar użytkownika
Semmko
 
Posty: 211
Dołączył(a): Śr lip 30, 2008 5:57 pm
Lokalizacja: Kraków
Imię: Ziemek
GG: 0

Re: SimDuckburg! Już wkrótce!

Postprzez Bielo » So sie 09, 2014 9:57 pm

Ze swojej strony dodam, że to są dwie różne wersje ponieważ w czasie jak kaczorex doskonalił silnik graficzny ja robiłem modele na starszym silniku, stąd wersja w folderze 'bielo' ma więcej modeli, ale w folderze 'kaczorex' ma znacznie poprawiony silnik graficzny, co od razu widać chociażby po rozdzielczości. Postaram się to doprowadzić do porządku i wypracować 'wspólną' wersję :) czyli złożyć do kupy, poustawiać jak należy i może jakbym miał trochę czasu to coś nowego dodać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Bielo
 
Posty: 41
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 1:56 pm
Lokalizacja: Lublin
Imię: Maciej
GG: 6669842

Poprzednia strona

Powrót do Rozmówki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości